שיפוץ דירה ישנה

שיפוץ דירה ישנה

שיפוץ בית ישן עלויות

בכל הנוגע לשיפוץ דירה ישנה או שיפוץ בית ישן עלויות הפרויקט הן משהו שחשוב במיוחד לברר מראש מול מעצבת פנים המתמחה בנושא. זאת מאחר וישנם מקרים לא מעטים שבהם שיפוץ בתים ישנים ודירות ישנות מתברר כפרויקט מורכב ויקר מן הצפוי, הכרוך בהחלפת תשתיות, הריסה ובניה מחדש של חלקים נרחבים במבנה ומגוון סוגים של שינויים הנדרשים להפיכת הבית לחלל ראוי למגורים. בשורות הבאות נדון במשתנים שעשויים להשפיע על עלות שיפוץ בית ישן, סוגי השיפוצים הנפוצים שעשויים להידרש במסגרת כזו והבירורים שכדאי לבצע מבעוד מועד כדי להגיע ערוכים לפרויקט מסוג זה, בכל ההיבטים – כשבראשם, ההיבט התקציבי.

שיפוץ בית ישן מחיר והמשתנים שעשויים להשפיע עליו

כאשר שוקלים לשפץ או לחדש בית ישן או דירה ישנה, על מנת שניתן יהיה לקבל הערכת מחירים ריאלית, חייבים לדעת מראש מהי רמת השיפוץ הדרושה, מה משך עבודות השיפוץ הצפוי, מה גודלו של הבית המיועד לשיפוץ, כמות החללים המצריכים שיפוץ, מצבם, גודלם ומשתנים נוספים. כל אלו, נוטים להשפיע על עלות השיפוצים ומכאן ששיפוץ דירות ישנות או בתים ישנים כשלא יודעים מראש מה היקף השיפוץ המתוכנן ורמת מורכבותו, הוא בעייתי ועלול להפוך ל"חור שחור" של הוצאות בלתי צפויות. אולם כדי לתת הערכה בסיסית כלשהיא, נציין כי העלות הממוצעת לשיפוץ בית סטנדרטי נעה בטווח של  1700 ש"ח ועד  2500  ש"ח למ"ר עלות קבלן בלבד ובהתאם להיקף השיפוץ.

מה עלות שיפוץ בית פרטי ישן כוללת? סוגי השיפוצים הנפוצים שעשויים להידרש

שיפוץ לבית ישן עשויה לכלול שינויים, החלפות או תוספות לרכיבים שונים במבנה, כשלעיתים רק חלקם מטופלים במסגרת השיפוצים ובמקרים מסוימים, מבוצעים כולם כחלק משיפוץ כולל (שיפוץ "קומפלט") של הבית. להלן סוגי השיפוצים הנפוצים בבתים ודירות ישנים:

  • החלפת מרצפות – לעיתים הדבר יתבצע על ידי פירוק הריצוף הקיים והחלפתו בחדש, ולעיתים על ידי הדבקת אריחים חדשים על גבי הריצוף הישן. ישנם כמובן הפרשי עלויות בין שני סוגי העבודות.
  • צביעת הקירות – צביעת קירות היא חלק בלתי נפרד ממרבית פרויקטי השיפוץ בבתים ישנים כאשר בחלק מהמקרים מדובר בתיקונים, בסיוד וצביעה בצבע לבן בסיסי ובמקרים אחרים, בעבודות צבע מורכבות יותר שכוללות תיקוני שכבות שפכטל למראה קיר מוחלק, צביעה בצבעים אקריליים שונים וטקסטורות כמו שליכט, ערבה .
  • חידוש חדרי האמבטיה – חדרי הרחצה בבתים ישנים מחייבים כמעט תמיד חידוש או החלפה במסגרת שיפוץ הבית, כאשר בחלק מן המקרים מדובר בשיפוץ קוסמטי כמו החלפת אריחים וכלים סניטריים בלבד ובמקרים אחרים בשיפוץ מורכב יותר – עשויה להידרש אף החלפה כוללת של תשתיות המים והניקוז.
  • החלפת תשתית המים, הביוב או הניקוז – שיפוצים בבית הם הזדמנות מצוינת לחידוש צנרת הביוב או המים ותשתיות הניקוז, בהתאם לצורך בהתאם לגיל הבית ותקינות הצנרת.
  • שיפוץ חדרים – חדרי השינה, הסלון והמטבח בדירות ישנות ובתים ישנים, מצריכים לרוב מתיחת פנים הכוללת החלפת ריצוף או התקנת רצפת פרקט, צביעה, החלפת גופי תאורה, תיקוני חשמל ועוד. ולעיתים גם שבירת קירות כדי להרחיב את הקיים.
  • שיפוץ חיצוני – בבתים ישנים העוברים שיפוץ מקיף, לרוב מתבצע גם שיפוץ לחזית המבנה וסביבתו החיצונית, ובכלל זה שיפוץ לחצר ולגינת הבית, יציקת שביל גישה, חידוש הריצוף, התקנת דק, חיבור גופי תאורה, תיקוני איטום בגג המבנה, צביעה מבחוץ ועוד.
  • הרחבת הבית – אנשים רבים מעוניינים להרחיב את שטח הבית כאשר הם מבצעים שיפוץ. חשוב מן הסתם לעשות זאת בכפוף להיתרי הבניה הנדרשים כחוק ולהוסיף ממ"ד כמתחייב בחוק כיום, כאשר מחליטים להוסיף לבתים ישנים חדרים נוספים או קומות נוספות.

אלו הם רק חלק מסוגי השיפוצים המקובלים בבתים ישנים, כאשר ניתן לבצע מגוון סוגי שינויים אחרים בהתאם לצורך, בליווי של מעצבת פנים מנוסה.

על העלויות האלה של הקבלן צריך לקחת בחשבון עלויות נוספות כמו החלפת מזגנים, חלונות, טיפול ברעפים ועוד. וכמובן עלות של חומרי הגמר כולל ריהוט ונגרות.

הבירורים שכדאי לבצע מראש כדי להגיע ערוכים לפרויקט שיפוצים בבית ישן או דירה יד שניה

חולמים לשפץ בית ישן או דירה ישנה אך לא בטוחים כיצד לגשת לפרויקט בצורה נכונה או כמה הסיפור יעלה לכם? את כל הבירורים לקראת פרויקט שיפוצים של בית ישן או של דירה ישנה, חשוב לבצע מראש מול משרד עיצוב פנים מוביל, שיוכל לפרוט את התהליך לשלביו הקטנים ביותר כדי לספק לכם אומדן מדויק לעלויות הכרוכות בפרויקט ורמת מורכבותו.

 אריאלה ענבר היא מעצבת פנים ותיקה המציעה ייעוץ, תכנון וליווי של פרויקטי שיפוץ בתים ועיצוב פנים. שירותי המשרד כוללים בין היתר ליווי וייעוץ לקראת רכישת בתים ודירות מיד שנייה. נשמח לסייע גם לכם בהפיכת הנכס שלכם לבית חלומותיכם. אם אתם מוכנים לגלות כיצד הדבר יתאפשר, הגיע הזמן שנדבר!

דילוג לתוכן